درمان بلاگ

اطلاعات بیشتری درباره بیماری ها و روش های درمان آنها دریافت کنید

درمان بلاگ

اطلاعات بیشتری درباره بیماری ها و روش های درمان آنها دریافت کنید

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

روش‌های عمل فیستول مقعدی – فیلم عمل جراحی فیستول

آیا عمل جراحی فیستول تنها راه درمان این بیماری است؟ می‌دانیم که این بیماری در واقع ایجاد نوعی حفره یا مجرای غیر طبیعی بین دو عضو از بدن می‌باشد. این عارضه بیشتر در ناحیه مقعد و رکتوم شایع است. وقتی بین قسمت انتهایی روده (رکتوم) و دیواره مقعد اتصال ایجاد می‌شود، فرد به فیستول مقعدی مبتلا شده است.

مشاهده التهاب و تورم در اطراف مقعد، احساس درد، خارش و خونریزی مقعدی از علائم فیستول است که بیمار ممکن است آنها تجربه کند. مشاهده عکس فیستول مقعدی می‌تواند به شما کمک کند که علائم این عارضه را بهتر بشناسید. اما برای تشخیص قطعی بیماری باید به پزشک مراجعه کنید تا معاینات بالینی انجام شود.

فیستول با عفونت همراه است و گاها بیماران شاهد ترشح چرک هستند، بنابراین استفاده از دارو و روش‌های خانگی تأثیر چندانی در درمان فیستول نخواهد داشت. راهی که معمولا برای از بین بردن عفونت و مجرای ایجاد شده در این بیماری توسط پزشک پیشنهاد می‌شود، عمل فیستول است.

گزینه‌های مختلفی در درمان پزشکی این بیماری وجود دارد که شامل روش لیزر یا جراحی به روش های قدیمی است. با در نظر گرفتن شرایط بیمار و هزینه عمل یک گزینه به عنوان درمان قطعی بیماری انتخاب می‌شود. در ادامه این مقاله روش‌های جراحی فیستول را یک به یک بررسی خواهیم کرد:

عمل فیستولوتومی

یکی از پرکاربردترین روش های جراحی فیستول است که بعد از شناسایی نوع این عارضه، جراح اقدام به برداشت بافت بیماری و همچنین تخلیه عفونت شکل گرفته در آن می‌کند. در حقیقت محل ایجاد بیماری بطور کامل برش داده می‌شود تا کاملا تخلیه شود و برای ترمیم این زخم حدودا ۲ ماه زمان لازم است.

نکته قابل توجه در جراحی این عارضه، کاهش خطر آسیب دیدن عضلات اسفنکتر است. تخصص و دقت بالای پزشک برای پیشگیری از این آسیب، از اهمیت بالایی برخوردار است و ریسک جراحی را کاهش می‌دهد. البته برای یک جراحی موفق موارد دیگری مثل محل قرار گیری و پیچیدگی بیماری هم بسیار مهم است.

جراحی فیستول با روش پلاگین بیولوژیکی

در این روش نوعی بافت انسانی به نام پلاگین بیولوژیکی که از روده گرفته می‌شود، به مجرای داخلی ایجاد شده توسط فیستول بخیه زده می‌شود. این پلاگین باعث ترمیم و رشد بافت جدید در ناحیه بیماری شده و منجر به بهبود و درمان آن خواهد شد. میزان موفقیت عمل فیستول در این روش ۸۰% است و نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد. به علاوه بیمار باید ریسک عوارض احتمالی بعد از عمل را هم بپذیرد.

پلاگین بیولوژیکی

فلپ اندواسمنت

یکی دیگر از روش های عمل فیستول است که با استفاده از سایر بافت های بدن مثل پوست نواحی اطراف مقعد و یا بخشی از بافت روده، مجرای ایجاد شده ترمیم می‌شود. ریسک عود مجدد بیماری در این روش بالاست و به همین دلیل کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جراحی فلپ

جراحی با لیزر

در حال حاضر یکی از بهترین روش‌های موجود، درمان فیستول با لیزر است که بصورت یک عمل سرپایی و در کمتر از نیم ساعت انجام می‌شود. لیزر هیچ یک از عوارض عمل را به دنبال ندارد و در صفحه مربوطه می‌توانید اطلاعات دقیق تری از نحوه انجام این درمان را بدست آورید.

 

منبع

  • darman blog
  • ۰
  • ۰

علت جوش صورت یا آکنه را می‌توان عوامل ژنتیکی و برخی دیگر از مواردی که در ادامه به آنها می پردازیم دانست. البته واکنش‌ بدن شما نسبت به هورمون‌ها نیز می‌تواند علت جوش‌های صورت‌تان باشد. در ادامه سعی می‌کنیم علت جوش های صورت را در موارد ملموس‌تر و شفاف‌تر که پوست همه‌ی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهند، بیان کنیم.

شست‌وشوی زیاد

پوست خود را با مواد پاک‌کننده‌ی ملایم (صابون، لایه‌بردار، تونر یا محصولات مراقبت از پوست و …) بشویید و از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید. از محصولاتی استفاده کنید که به باز شدن منافذ پوست کمک می‌کنند و در آنها لاکتیک اسید، گلیکولیک یا اسیدهای هیدروکسی آلفا به‌کار رفته است.

بیشتر افرادی که پوست‌شان آکنه دارد، فکر می‌کنند با شست‌و‌شوی بیشتر صورت و استفاده از لایه‌بردارها یا برس‌های پاکسازی پوست‌شان صاف می‌شود اما در واقع این کار مشکل را حادتر و شدیدتر می‌کند. آنچه در واقعیت رخ می‌دهد پخش شدن باکتری‌ها روی سطح وسیع‌تری از پوست و بدتر شدن شرایط است.

استفاده از محصولاتی که منافذ پوست را مسدود می‌کنند

چربی معدنی‌ای که در بعضی از لوسیون‌ها موجود است، عاملی قوی‌ در مرطوب‌سازی پوست است، اما باعث انسداد منافذ پوست و در نتیجه به‌وجود‌ آمدن جوش صورت می‌شود. سیلیکون موجود در محصولات بهداشتی و آرایشی ماده‌ی دیگری است که باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود.

قبل از استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی مطمئن بشوید که فاقد ماده‌ کامدوژنیک باشند؛ یعنی مواد به‌کار رفته در این محصولات موجب انسداد منافذ پوستی نشوند. در بعضی مواقع حتی استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی‌ فاقد کامدوژنیک نیز باعث ایجاد جوش صورت می‌شود؛ در این‌صورت باید به متخصص پوست مراجعه کنید چون ممکن است به ماده‌ی دیگری در آن محصولات حساسیت داشته باشید.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن و علت جوش صورت

سیگار باعث می‌شود پوست شما خشک و تحریک‌پذیر شود و چربی بیشتری تولید کند که نتیجه‌ی آن ایجاد جوش‌های بیشتر است.

هر بار که سیگارتان را روشن می‌کنید، درصد اکسیژنی که به پوست‌تان می‌رسد، کاهش می‌یابد. سیگار کشیدن فقط موجب سرطان و از بین رفتن کلاژن و الاستین و در نتیجه چروک شدن پوست نمی‌شود، بلکه به‌خاطر وجود ماده‌ی کارسینوژن در دود آن آثار مخرب دیگری چون انسداد منافذ پوستی و تحریک پوست را نیز به همراه دارد.

کار این بخش خیلی خیلی ساده است: سیگار نکشید؛ هم عمرتان زیادتر می‌شود و هم پوست‌تان بهتر و زیباتر.

 

منبع: www.chetor.com

  • darman blog
  • ۰
  • ۰

درمان کیست مویی با لیزر یا جراحی – فیلم عمل کیست مویی

کیست مویی یکی از انواع بیماری‌های مقعدی است، که موجب بروز کیست حاوی مو در قسمت پایین کمر و آخرین بخش ستون فقرات می‌گردد. این کیست در اثر سایش پوست و برگشت مو به داخل ایجاد شده و همراه با درد و عفونت و ترشحات بد بو ظهور می‌کند.

درمان کیست مویی با روش های خانگی و دارویی به جز کاهش موقت عفونت تاثیر دیگری نداشته و برای درمان قطعی نیاز به روش های تهاجمی تری نظیر لیزر و عمل جراحی است. در این بخش با قرار دادن فیلم جراحی کیست مویی و در ادامه مقایسه و بررسی این دو روش با یکدیگر کمک میکنیم  تا راه مناسب را برای درمان بیماری خود انتخاب نمایید.

روش لیزر کیست مویی در کلینیک یا مطب

درمان کیست مویی با لیزر به عنوان جدیدترین متد درمان این عارضه به شمار می‌رود که با استقبال زیادی مواجه شده و تا کنون نتایج موفقیت آمیزی داشته است. در روش جراحی کیست مویی با لیزر که توسط دکتر یا پزشک متخصص انجام می‌شود، بوسیله اشعه لیزر برشی روی سینوس ایجاد می‌شود تا عفونت و زائده هایی که داخل آن تجمع پیدا کرده بطور کامل تخلیه شود. این جراحی بصورت سرپایی و در کلینیک یا مطب انجام می‌شود و تبحر پزشک و نوع دستگاه لیزر تاثیر زیادی در نتیجه این درمان خواهد داشت.

چندین کلینیک تخصصی برای درمان کیست مویی با لیزر در تهران وجود دارند که کلینیک پایتخت با سابقه بیش از ده سال یکی از این مراکز به شمار می‌رود و با بکارگیری پزشکان متخصص و پیشرفته ترین دستگاه های لیزر، آماده ارائه بهترین خدمات به بیماران می‌باشد.

مزایای درمان کیست مویی با لیزر نسبت به جراحی

از مزیت‌های درمان کیست مویی با لیزر در مقایسه با عمل جراحی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

صرفه جویی در زمان: عمل کیست مویی با لیزر به صورت سرپایی انجام گرفته و مدت زمان مورد نیاز برای آن کمتر از یک ساعت است، در صورتی که انجام جراحی نیاز به بستری شدن در بیمارستان قبل و پس از عمل دارد.

صرفه جویی در هزینه ها: درمان کیست با لیزر در مقایسه با جراحی نیاز به پرداخت هزینه ای کمتر دارد.

 

درمان کیست مویی با لیزر - کلینیک پایتخت

  • darman blog